Jak działam

właściciel kancelarii

1. Wstępna rozmowa z klientem

Zasadą w Kancelarii jest, że na spotkanie klient przynosi wszelkie dokumenty, które mogą okazać się przydatne w sprawie i wspólnie próbujemy ustalić pełen stan faktyczny. Po jego ustaleniu udzielana jest szczegółowa porada prawna wraz z realną oceną sytuacji. Optymalnym rozwiązaniem jest odbycie przynajmniej pierwszej wizyty w siedzibie kancelarii, natomiast w wyjątkowych sytuacjach możliwe jest odbycie porady online.

 

2. Zlecenie sprawy

Po wstępnej rozmowie klient podejmuje decyzję, czy chce zlecić sprawę do kompleksowego prowadzenia przez Kancelarię. W razie zlecenia sprawy do dalszego prowadzenia, ustalany jest szczegółowy zakres działań jakie zostaną podjęte przez Kancelarię, a następnie skrupulatnie ustalone zostaje wynagrodzenie oraz sposób i termin jego zapłaty.

Umowa zostaje spisana na piśmie, zakładane są akta klienta gdzie odnotowywane są wszystkie czynności podjęte oraz planowane w sprawie, tak by Klient mógł w dowolnej chwili dowiedzieć się co i kiedy zostało zrobione w jego sprawie.

 

3. Próba podjęcia polubownego rozwiązania sporu

W zależności od charakteru sprawy, przed skierowaniem sprawy na drogę postępowania sądowego Kancelaria w pierwszej kolejności podejmuje czynności mające na celu polubowne rozwiązanie sporu. Często bowiem rozwiązanie problemu prawnego Klienta jest możliwe bez konieczności wszczynania postępowania sądowego, co jest po prostu korzystniejsze finansowo dla Klienta (brak jakichkolwiek kosztów postępowania), a przede wszystkim jest metodą szybką i ograniczającą do minimum stres. Wszelkie możliwości pozasądowego rozwiązania sporu są na bieżąco konsultowane z Klientem, tak aby każda decyzja zapadała za jego zgodą i wiedzą.

 

4. Sprawa w sądzie

W razie braku możliwości zakończenia sporu w korzystny dla Klienta sposób na etapie przedsądowym, sprawa zostaje skierowana do sądu. Klient ma zawsze możliwość otrzymania skanu wszystkich dokumentów bądź wglądu do nich w siedzibie Kancelarii. Kilka dni przed terminem rozprawy odbywa się spotkanie z Klientem, podczas którego Klient zostaje należycie przygotowywany do rozprawy. W trakcie spotkania Klient dowiaduje się jak będzie wyglądał przebieg rozprawy sądowej, jakie dowody zostaną przeprowadzone i o co konkretnie sąd może pytać Klienta. Spotkanie ma na celu przede wszystkim sprawienie, aby klient bez obaw i zbędnego stresu wziął udział w rozprawie i miał świadomość tego co dzieje się na sali sądowej.

 

5. Egzekucja

Po pozytywnym zakończeniu sprawy, w przypadku, gdy przeciwnik procesowy powinien wykonać orzeczenie sądowe, ale się od tego uchyla, Kancelaria pomaga Klientowi na etapie postępowania egzekucyjnego, mającego na celu „przymusić” drugą stronę do wykonania orzeczenia. Kancelaria przekazując sprawy egzekucyjne komornikom sądowym ma na uwadze skuteczne i szybkie przeprowadzenie egzekucji.